Thursday, January 1, 2009

Saat Cinta Bertasbih


Penulis bernama Mohamad Muhaimin bin Haji Mohamad Zaki.

Dididik dan dibesarkan dalam suasana asuhan beragama dari datuk dan neneknya serta ibu bapanya dalam suasana desa yang tenang dan damai,Kampung Tasek Junjung..

Mendapat pendidikkan awal di Sekolah Kebangsaan Sungai Bakap, seterusnya melanjutkan pelajaran di negeri lembayung Sunnah Wal Jamaah, Perlis Indera Kayangan iaitu di Al Madarasah Al Alawwiyah Ad Diniah, Bandar Di Raja Arau, Perlis..

Seterusnya melanjutkan pengajian di bumi serambi Mekah, Kelantan Darul Naim di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri.Mendapat tawaran untung melanjutkan pelajaran dalam bidang Asasi di Universiti Malaya serta Degree in Islamic and International Law di Damascus Universiti, Damsyik, Siria.

Kerana minatnya yang mendalam dalam profesion perguruan, dia memilih untuk melanjutkan pelajaran di peringkat sarjana muda di Institut Perguruan Bahasa Melayu Malaysia, Kuala Lumpur serta secara sambilan di Pondok Tuan Guru Haji Salleh, Sik , Kedah Darul Aman dalam mendalami kitab-kitab thuras (tua).

Aktif dalam bidang kokorikulum dan persatuan .Bermula di peringkat sekolah sebagai Exco Badan Pengawas Sekolah, Presiden Kelab PROSTAR sekolah, Pengerusi Kelab Pengguna Sekolah, Pengerusi Lajnah Tahfiz sekolah, seterusnya diamanahkan sebagai Ketua Lajnah Dakwah dan Tarbiah di Pusat Bahasa Arab..

Meneruskan khidmat sebagai Exco Agama Jawatankuasa Perwakilan Pelajar, di Institut Perguruan Bahasa Melayu Malaysia.. Kini memegang amanah sebagai Pengerusi (Pelajar) Surau At Taqwa..

Pernah mendapat tempat pertama Peraduan Menulis Esei Peringkat Negeri Perlis pada tahun 2003 serta mendapat tempat pertama Anugerah Citra Emas (Kepimpinan) IPBMM pada tahun 2007.

Selain pelajar ijazah sepenuh masa, penulis juga bertugas sebagai editor di Jundi Resources, guru tuisyen dan aktif menyampai motivasi serta bengkel smart solat di bawah naungan beberapa konsultant di ibu negara dan Johor Bahru...

Penulis berharap dapat melanjutkan pelajaran sehingga peringkat doktor falsafah (PhD) serta..Bercita-cita untuk menjadi intelektual Muslim serta Setiausaha Politik kepada YAB Menteri Besar Kedah Darul Aman.

Penulis boleh dihubungi melalui
Email : ustaz_min@yahoo.com.my
Laman Blog : http://cikgumuhaiminzaki .blogspot.com.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan Perbankan

 

Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Touch up by Mohd Syahiran