Wednesday, April 14, 2010

Kembar Siam pertama Gaza meninggal.



Rabu, 14/04/2010 – Saudara rapat mengesahkan kembar siam pertama Gaza meninggal dunia di sebuah hospital di kota Riyadh, ibukota Arab Saudi.

Sumber berita ini melaporkan bahawa Menteri Kesihatan Arab Saudi merangkap Ketua Bedah Perubatan untuk kembar siam yang tersebut , Dr Abdullah Al-Rabe’a, mengumumkan bahawa kembar siam pertama Gaza itu (Rittal dan Retag) tidak dapat dipisahkan. Rabe’a berkata, selepas melawat anak-anak di unit rawatan intensif di King Abdulaziz Medical City untuk Kawalan Kebangsaan di Riyadh terakhir, “Kami mendapati bahawa kehidupan kembar tersebut berada dalam bahaya dan kehidupan kembar tersebut ini tidak boleh diteruskan dan pasukan perubatan telah pun memaklumkan kepada ayah bayi kembar tersebut”.

Dia menambah bahawa keadaan kesihatan kembar tersebut sejak kedatangan mereka di Riyadh beberapa hari yang lalu tidak stabil membawa kepada pembentukan satu pasukan terdiri daripada pelbagai cabang perubatan untuk melakukan pemeriksaan pada bahagian yang tercantum , termasuk jantung, sistem pencernaan dan pernafasan dan hati. Dia kemudian berkata, “tapi ujian menunjukkan bahawa keadaan mereka tidak baik dan mengalami jangkitan bakteria dan peradangan akut dada, dan ada masalah besar dalam hati, kami mendapati bahawa si kembar mempunyai dua hati bekerja sebagai satu tetapi penderitaan masalah utama yang lain ialah penglibatan hati dan sistem pencernaan”.

sumber : The Palestine Telegraph
penterjemah : ameen

0 comments:

Post a Comment

Jaringan Perbankan

 

Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Touch up by Mohd Syahiran