Sunday, April 11, 2010

PMIUM: “Memang beliau ada menyebut nama PMIUM”



d2bec94b81dec80a83629978e7a466e2

02 April jumaat- Mengulas kepada respon penolong pengarah Pusat Al-Quran dan Ilmu Teras Institut Latihan Islam Malaysia (ILIM), Zamihan Mat Zin di dalam akhbar tempatan yang mengatakan bahawa beliau tidak menyebut nama Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) teribat dengan seminar anti terorisme anjuran HEP & MPMUM yang membwa masuk tokoh dari kalangan ‘wahabi’, presiden PMUIM mengatakan bahawa tujuan surat dihantar adalah untuk menjernihkan keadaan.

02f221956e5b407502c8fd1b61ae6676
” Kami menghantar surat kepada beliau dengan tujuan dapat menjernihkan keadaan, kerana kami bimbang terdapat ahli PMIUM yang akan mempersoalkan keterlibatan PMIUM dengan seminar anti-terorisme itu”.katanya.

Mempersoalkan tindakan Pegawai kanan sebuah institut di bawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) itu yang mengatakan bahawa beliau tidak ada menyebut nama PMIUM di sangkal oleh JKP Dakwah dan Perhubungan Antara Kaum PMIUM, Muhd Zul Amirul Izwan B. Mat Derasih yang turut berada di masjid Ar-Rahman ketika kulliah itu berlangsung.

images
” Kami memang mendengar beliau menyebut nama PMIUM, ramai yang boleh menjadi saksi”.tambahnya.

Beliau juga menegaskan jika sekiranya Pegawai terbabit merasakan PMIUM terlibat dengan seminar itu tidak perlulah sampai menyebutnya dihadapan orang ramai,ini boleh menjejaskan maruah PMI itu sendiri.katanya lagi.

Ahli daripada masjid Ar-Rahman sendiri mengakui beliau memang ada menyebut nama PMI.

” Kami hanya menghantar surat memohon penjelasan dan meminta beliau memohon maaf, yang selebihnya terpulang pada beliau sendiri” kata presiden PMI saudara Shazni Munir B. Mohd Ithnin.-Mahasiswakini

0 comments:

Post a Comment

Jaringan Perbankan

 

Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Touch up by Mohd Syahiran